wybierz język:
pl en de ru gr sk nl fr uk hu hr es ua it ro zh ar bg da cs lv ja
 
 
 Strona główna   Obiekty   Opinie   Przewodniki   Foto galerie   Kalendarz   Dyskusje   Wiadomości   
                 
Przewodniki
 Eurotunnel,  Francja,  Wielka Brytania

Informacje ogólne

Historia
Otwarcie Tunelu nastąpiło w 1994 roku. Wówczas to spełniły się wieloletnie marzenia o połączeniu Francji i Wielkiej Brytanii.

Początki
W 1802, francuski inżynier, Albert Mathieu, zaprojektował pierwszy tunel, przez który miały przejeżdżać dorożki. Po 1830 roku kiedy to rozwinęła się linia kolei parowych zaczęto myśleć nad połączeniem kolejowym przez tunel pod kanałem. Thome de Gamond spędził 30 lat pracując nad różnymi projektami tunelu. Jednak pomysły inżynierów połączenia tych dwóch lądów od 1880 do 1945 roku nie opuściły deski kreślarskiej.

Projekty
Dopiero w 1957 roku została utworzona specjalna grupa zajmująca się projektowaniem tunelu, W 1973 roku mieli gotowe cztery projekty:

EUROPONT - był to most zawieszony na Kevlarowych linach, jednak szybko ten projekt został zdjęty gdyż koszt wynosił 6 bilionów funtów.
EUROROUTE - było to połączenie mostu i tunelu pod morzem koleją
CHANNEL EXPRESSWAY - połączenie podziemne drogi oraz kolei
EUROTUNNEL - ten projekt został opracowany w latach 1972-75 założeniem były dwa tunele kolejowe oraz trzeci dla serwisu długość ich miała wynosić 50 km.
Wybrany został projekt "Eurotunnel" i 1 grudnia 1987 roku zaczęto budowę po stronie angielskiej. Już po trzech latach 1 grudnia 1990 roku uruchomiono pierwsze połączenie kanałem. 6 maja 1994 roku nastąpiło oficjalne otwarcie przez Królową Elżbietę II oraz Francuskiego Prezydenta Francois Mitterrand, a po miesiącu odbył się pierwszy przejazd Eurotunnelem.

Dane techniczne
Eurotunnel zbudowany jest z 3 osobnych tuneli (2 przewozowych i 1 awaryjengo)
średnica tunelu przewozowego wynosi 7,60 metrów
dlugość każdej nitki tunelu wynosi 50 km
tunele przebiegają 40 metrów pod dnem kanalu La Manche
szybkość każdego pociągu w tunelu - 160 km/h
czas przejazdu pociągu z terminala na terminal 35 minut
każdy skład pociągu zabiera 120 samochodów osobowych i 12 autokarów

 


 
 Madryckie Metro,  Hiszpania,  Madryt,  Madryt

System komunikacji w Madrycie opiera się na metrze, komunikacji autobusowej i taksówkach - białych z czerwonym pasem. Początki metra sięgają początku XX wieku, którego orędownikiem był król Alfons XIII, który w 1919 roku otworzył pierwszą stację metra. Obecnie metro madryckie liczy ponad 200 stacji. Metro umożliwia szybkie przemieszczanie się po Madrycie i jest dużo bardziej wygodne niż przemieszczanie się samochodem lub autokarem. Metro stanowi częsty element organizacji zwiedzania Madrytu i nie stanowi poniekąd dyskomfortu, wręcz przeciwnie stanowi doskonałe miejsce, aby poznać ludzi, zobaczyć ich nastroje, różnorodność oraz zrozumieć, że Madryt to jedna z największych mieszanek wielu nacji z całego świata.


 
  Rodzaje Przewodniki :
Wybierz rodzaj przewodnika który chcesz przeczytać :
ciekawostki
inne
jaskinie
most
muzeum
obiekty sakralne
osoba
parki
praktyczne informacje
przewodnik
rzeka
sanktuaria
stacja narciarska
targ
transport
trasy turystyczne
zabytki
zamki i pałace
zbiorniki wodne
zwiedzanie miasta

 

  Regiony :
Wybierz region o którym poszukujesz informacji :
Albania
Andora
Bułgaria
Chorwacja
Czechy
Francja
Grecja
Gruzja
Hiszpania
Irlandia
Malezja
Malta
Monako
Polska
Słowacja
Słowenia
Sri Lanka
Tunezja
Tunezja Djerba
Turcja
Węgry
Wielka Brytania
Włochy
Wyspa Wielkanocna

Aktualnie serwis posiada 12641 zarejestrowanych obiektów, z czego 2189 posiada uzupełniony opis.
24trips.com Ltd. United Kingdom, 5 London Road, London SW17 9JR, Registred no.: 07670843
Biuro w Polsce: +48 33 813-90-00, +48 509 878 000
www.24trips.com e-mail: poland@24trips.com